جمعه 15 اسفند 1393  | English

Minimize
اطلاعات مرکز

مسوول: سید رضا رضوی

جنسیت و گروه سنی پذیرش: برادران، خواهران (کودکان)

زبان: انگلیسی

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30 تا 20 و پنج شنبه ها از ساعت 8:30 تا 13:30

  شماره حساب: بانک ملی 100587210003

تلفن: 44659096، 44662648

فکس: 44662648

آدرس:  شهرک اکباتان، فاز یک، خیابان شهید نفیسی، جنب شرکت هواپیمایی آتا، کوچه حسینی، شماره 8

ایمیل: ekbatan@ili.ir

توضیحات: جهت رزرو، ارائه پیشنهادات و انتقادات و ارسال پیام های فوری به شماره 10002144659096 پیامک بفرستید.

Minimize
جستجو
Minimize
آمار وبلاگ
Minimize

quotation

مسابقه کتابخوانی

 برگزاری مسابقه ی کتابخوانی "فجر 93"

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می کند :

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه لازم است کتابچه‌ی دو زبانه‌ی  "روزی که ما شکفتیم" را از غرفه ی مرکز تهیه  کرده و پس از پاسخگویی به چهار سوال مربوط به آن، پاسخ ها را به همراه کد مندرج بر روی کتابچه به سامانه پیامکی (50002070000333) ارسال نمایند .

گفتنی است، این مسابقه از تاریخ 12 بهمن ماه آغاز شده و مهلت شرکت در آن تا تاریخ 12 فروردین ماه ادامه دارد. همچنین قرعه کشی بین نفراتی که به هر چهار سوال این مسابقه پاسخ صحیح داده اند در تاریخ 12 اردیبهشت ماه همزمان با میلاد حضرت علی (ع) و روز معلم صورت می پذیرد و به 1357 نفر جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

موفق باشید !

 

روز و تاريخ شروع كلاس هاي ترم بهار 94

روز و تاريخ شروع كلاس هاي

ترم بهار 94

 

 

روز كلاس

 

شروع ترم

 

پايان ترم

 

 

شنبه 

چهارشنبه


شنبه

94/01/15


چهارشنبه

94/03/27

 

يكشنبه

سه شنبه


يكشنبه

94/01/16


سه شنبه

94/03/26

 

دوشنبه 

پنجشنبه

 


دوشنبه

94/01/17


پنجشنبه

94/03/28

اطلاعیه انتقال نوآموزان کلاس چهارم ابتدایی به دوره نوجوانان

اسامی و مشخصات مراکز آموزشی نوجوانان شهر تهران

جهت انتقال نوآموزان کلاس چهارم ابتدایی

در ترم های تابستان و پاییز 94

لطفا، پس از انتخاب مرکز مورد نظر،مشخصات زیر را پشت کارنامه تحصیلی نوبت اول سال چهارم مدرسه ابتدایی فرزندتان نوشته و کارنامه را شخصا تا روز پنجشنبه مورخ 93/12/07 به دفتر مرکز واقع در طبقه اول تحویل دهید .

توجه: درصورت عدم تحویل کارنامه تا تاریخ فوق ،این مرکز هیچگونه مسئولیتی در قبال انتقال نوآموز به دوره نوجوانان و یا ثبت نام وی درترم تابستان 94 نخواهدداشت.

مشخصاتی که حتما بایدقبل ازتحویل پشت کارنامه تحصیلی سال چهارم ابتدایی مدرسه نوآموزنوشته شود:

  • نام و فامیل نوآموز
  • شماره زبان آموزی
  • سطح آموزشی ترم زمستان 93
  • روز و ساعت کلاس در ترم زمستان 93
  • نام مرکز نوجوانان مورد نظر ( يكي از مراكز زير )
  • شماره تماس ثابت و همراه 
  •  امضای یکی از اولیاء نوآموز
 

رديف

نام مراکزنوجوانان

جنسيت پذيرش

آدرس مراكز نوجوانان

1

نور

دختر پسر

خيابان آيه ا..کاشانی بين شاهين و جنت آباد. کوچه نيرو نبش گلها پلاک 2

2

فردوس

پسران

بلوار فردوس غرب خيابان سازمان برنامه مرکزی خيابان شبنم غربی شماره 73

3

صدرا

دختر پسر

بلوار فردوس غربی،خيابان بهار شمالي، انتهاي منوچهری غربی ،مجتمع آموزشی صدرا

4

گلستان

دختران

بلوار اشرفی اصفهانی ابتدای خيابان مرزداران پيامبرخيابان شهيد اسکندرزاده گلستان 24 شماره 2

5

شهرک قدس

دختر پسر

شهرک قدس ميدان صنعت فاز 3 انتهای خيابان شهيد سيف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

6

حجاب 1

دختران

خيابان جمالزاده شمالی . تقاطع فاطمی غربی.شماره 371

7

حجاب 2

دختران

خیابان حجاب، رو به روی کوچه شهدای سازمان آب، درب جنوبی کانون پرورش فکری کودکان

8

یوسف آباد

دختر پسر

خیابان شهید جهان آرا – نبش 34 – پلاک 61

9

طالقانی

پسران

خيابان وليعصر . پايين تر از خيابان طالقانی خيابان رشت شماره 69

10

سهروردی

پسران

خيابان شريعتی بعد از خيابان شهيد مطهری نرسيده به خيابان معلم جنب پمپ بنزين شماره 759

11

شفق

دختر  پسر

خیابان شریعتی، خیابان یخچال، خیابان کی نژاد، متوسطه اول مجتمع آموزشی ایران

12

فدک

دختر پسر

خيابان 46 متری نارمک نبش خيابان سمنگان شماره 207

13

نياوران

دختر پسر

خيابان نياوران پارک نياوران

14

پاسداران

پسران

خیابان گل نبی،خیابان ناطق نوری شمالی،دشتستان 7،پلاک 35

15

تجريش

پسران

ميدان تجريش خيابان وليعصرروبروی پمپ بنزين باغ فردوس خ يکتا کوی شهيد فهميده شماره 3

16

شهید بهشتی

دختران

خیابان شريعتی بالاتراز پل صدر بعداز کوچه داد جنب ساختمان بنياد شهيد، پلاک 1723

17

تهران پارس

دختران 

تهران پارس، بین فلکه سوم و چهارم، نبش خیابان 212 شرقی، پلاک 425

پسران

بالاتر از فلکه سوم تهران پارس، نبش خیابان توکلی (198 شرقی) ، دبیرستان نور

18

بهارستان

دختر پسر

میدان بهارستان.خیابان مردم.خیابان گل محمدی.خیابان ایران شماره 213

19

پیروزی

دختران

خیابان پیروزی.چهارراه کوکاکولا.روبروی ایستگاه متروی نبرد

20

سعدی

دختر پسر

خیابان سعدی.خیابان برادران قائدی (هدایت).خیابان نورمحمدی شماره30

21

شهید محلاتی

دخترپسر

شهرک شهید محلاتی، فاز2، خیابان نصر، نصر4، جنب بوستان فدک، مجتمع آموزشی صهبای صفا

22

شهریار

دختر پسر

خیابان شهیدمصطفی خمینی (کوشتر).کوچه کانون

23

حکیمیه

پسران

شهرك حكيميه - ميدان فجر - خيابان خرم - شماره 38  ط 1

                    

روز و تاریخ شروع و پایان کلاس های ترم زمستان 93

روز و تاریخ شروع و پایان کلاس های ترم زمستان 93

روز کلاس

شروع ترم

پایان ترم

 شنبه - چهارشنبه

چهارشنبه 93/10/03

شنبه     93/12/16

یکشنبه- سه شنبه

یکشنبه    93/10/07

یکشنبه  93/12/17

دوشنبه - پنجشنبه

پنجشنبه   93/10/04

دوشنبه  93/12/18

بخشنامه کانون زبان در مورد تعطیلات پیش بینی نشده

بخشنامه کانون زبان ایران در مورد تعطیلات پیش بینی نشده

 

    به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران،بنا به بخشنامه جدیدی که ازسوی کانون زبان صادر گردیده است، هرگاه ادارات دولتی از سوی دولت و یا استانداری ها تعطیل اعلام گردید، مراکز کانون زبان ایران نیز تعطیل خواهند بود و در غیر این صورت کلاس های کانون زبان دایر می باشند و زبان آموزان درصورت تمایل می توانند از غیبت های مجاز خود استفاده نمایند.

   بنابراین تعطیلی مدارس و یا موارد دیگر اضافه بر تقویم آموزشی کانون زبان منجر به تعطیلی مراکز کانون زبان ایران نخواهد شد .

ساختار نظام آموزشی کانون زبان ایران

ساختار نظام آموزشی کانون زبان ايران (ILI )

دوره های کودکان / نوجوانان / بزرگسالان

با تاکيد بر نحوه انتقال به دوره های بالاتر

 

دوره بزرگسالان

 

 نحوه

انتقال

 

دوره نوجوانان

 

نحوه

انتقال

 

دوره کودکان

                          سوم راهنمایی (قدیم) به بالا

14 سال به بالا 

مراکز آموزشی بزرگسالان غرب تهران :

مرکز مشکوه ( دختر

مرکز صادقیه ( پسر )

مرکز گلستان ( دختر )

مرکز همت غرب ( دختر )

پنجم الی پایان دوم راهنمایی (قدیم)

11 الی 13 سال

مراکز آموزشی نوجوانان غرب تهران (براساس سابقه فعالیت ): 

مرکز نور (دخترپسر)

مرکز فردوس(پسر)

مرکز گلستان(دختر)

مرکز شهرک قدس   (دختر پسر)

مرکز صدرا(دخترپسر )



 

 

            دوم الی پایان چهارم ابتدایی 

8 الی 10 سال




 

 

Basic 1

28

 

 

 

 

از طريق جدول انطباق

نمونه:

از رديف 27 به32

ودرصورت لزوم از طریق آزمون

تعیین سطح

Magic Time

15

 

 

 

 

ازطريق:

برگزاری

آزمون تعيين سطح بصورت کتبی و شفاهی

Primer1

1

Basic 2

29

Run1

16

Primer2

2

Basic 3

30

Run2

17

Step1

3

Elementary1

31

Run3

18

Step2

4

Elementary2

32

Run4

19

Step3

5

Elementary3

33

Race1

20

Step4

6

Pre-Intermediate1

34

Race2

21

Move1

7

Pre-Intermediate2

35

Race3

22

Move2

8

Pre-Intermediate3

36

Race4

23

Move3

9

Intermediate1

37

Reach1

24

Move4

10

Intermediate2

38

Reach2

25

Jump1

11

Intermediate3

39

Reach3

26

Jump2

12

High Intermediate1

40

Reach4

27

Jump3

13

High Intermediate2

41

 

Jump4

14

High Intermediate3

42

 

Advance 1

43

Advance 2

44

Advance 3

45

شرابط سنی کودکان و آموزش زبان دوم

از چه سالی باید آموزش زبان به کودکان را شروع کرد؟

بسیاری از کار‌شناسان بر این باورند هرچه زبان دوم در سنین پایین‌تری به کودک آموزش داده شود احتمال این‌که کودک در سال‌های بعد در یادگیری این زبان موفق‌تر باشد، بیشتر است. در سال ۱۹۹۶ یک مقاله در روزنامه نیوزویک منتشر شد که نتایج یک تحقیق را بررسی می‌کرد. بر اساس این تحقیق، کودکی که بعد از 10 سالگی شروع به آموختن زبان دوم کند با احتمال کمتری ممکن است بتواند بعدها این زبان را مانند کسانی که آن زبان، زبان مادری‌شان است، صحبت کند . نتایج این تحقیق توسط زبان‌شناسان زیادی تایید شده است و به دنبال این تحقیق، تحقیقات بسیار دیگری هم انجام شد که بر همین موضوع تاکید داشت .

بررسی‌های بیشتر در مورد یادگیری زبان در سنین پایین نشان داد کودک نه تنها با یادگیری زبان، برخورد اجتماعی‌اش تقویت می‌شود و در ارتباط با دیگر بچه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، بلکه این مسئله می‌تواند باعث پیشرفت عملکرد کلی کودک در بقیه دروس در مدرسه نیز بشود. در تحقیقی روی بچه‌های مدارس یکی از کشورهای غیرانگلیسی زبان، کودکانی که بیش از ۴ سال به یادگیری زبان دوم(اغلب زبان انگلیسی (پرداخته بودند نسبت به بچه‌هایی که زمان کمتری آن زبان را آموزش ديده بودند یا اصلا زبان دومی را یاد نگرفته بودند، در امتحان جامع و تست‌های مورد نظر تحقیق نتایج بهتری کسب کردند. طبق این تحقیق بچه‌هایی که زبان دوم یاد گرفته بودند حتی از بچه‌هایی که به یادگیری ریاضی پرداخته بودند هم موفق‌تر عمل کرده بودند.

 نتایج بررسی‌های متخصصان آموزش کودک نشان داده است کودکانی که زبان دوم می‌آموزند در حل مسائل پیچیده خلاقيت و تبحر بیشتری دارند. بررسی‌های بروک لمبرت و تاکر، در سال ۱۹۷۴ نشان داده است بچه‌هایی که توانایی یاد گرفتن بیش از یک زبان را دارند هوش بالاتری دارند. لمبرت این‌طور استدلال می‌کند که شاید یادگیری زبان دوم و زبان‌های بیشتر باعث پیشرفت توانایی ذهنی و قوه درک فرد شده است .

زبان دوم ، از چه سنی؟

کار‌شناسان آموزش کودک و زبان‌شناسان معتقدند کودکانی که قبل از دوره نوجوانی به یادگیری زبان دوم بپردازند بهتر می‌توانند در زمینه تلفظ کلمات به طور صحیح و نزدیک به صاحبان اصلی زبان عمل کنند. زبان‌شناسان این موضوع را به تغییرات فیزیولوژیکی مربوط می‌دانند که در مغز کودکان در سنین نوجوانی رخ می‌دهد. تفاوت هجا‌ها و آوا‌ها در زبان‌های مختلف که باعث تفاوت لهجه‌ها می‌شود در کودکانی که زبان را قبل از شکل‌گیری بخش‌های مربوطه در مغز یاد گرفته‌اند کمتر به چشم می‌آید. به همین دليل بهترین سن آموزش زبان به کودک، قبل از 10 سالگی و زمانی است که کودک هنوز در زبان مادری خود هم پیشرفت چندانی نداشته است. البته این مسئله به هیچ وجه كودك را از یادگیری زبان مادری بازنمي‌دارد بلکه به پیشرفت آن هم کمک خواهد کرد.

 بعضی از والدین نگران این نکته هستند که یاد دادن زبان دوم در سنین کم ممکن است باعث شود کودک زبان مادری خود را فراموش کند یا این‌که در یادگیری زبان مادری و ادبیات آن دچار مشکل شود. در حالی‌که زبان‌شناسان خلاف این باور را دارند . آن‌ها معتقدند یادگیری زبان دوم به دليل به کارگیری ذهن کودک در استفاده از ترجمه‌ها و معانی کلمات و ساختار جملات می‌تواند باعث شود زبان مادری خود را هم بار دیگر بیاموزد و آن را در کنار زبان دوم یاد بگیرد. توجه کودک به یک زبان جدید می‌تواند باعث توجه او به ساختارهای زبان و جمله‌بندی‌ها شود . چیزی که ممکن بود تا آن زمان به آن چندان توجهی نشان داده نشود.

نقش والدین در آموزش زبان

آموزش زبان باید توسط یک متخصص و بر اساس سیستم مناسب باشد. ساعات و جلسات آموزش زبان دوم و نحوه به کارگیری آن کاملا حساب شده است به همین دلیل والدین نا‌آشنا به این امر ممکن است نتوانند مربی‌های خوبی برای آموزش زبان به کودک‌شان باشند. اما آن‌ها می‌توانند با تشویق کودک به یادگیری و حمایت از او، علاقه کودک را به فراگیری زبان و فرهنگ دیگر بیشتر کنند.

 به کودک‌تان نشان بدهید توانایی او در صحبت کردن به زبان دیگر، برای‌تان ارزشمند است و با او همراهی کنید. سعی کنید کودک‌تان را به جشن‌ها یا مراسمی که در مورد فرهنگ‌ها و زبان‌های دیگر است ببرید یا با مشورت معلمش، کتاب‌ها و فیلم‌هایی به زبانی که در حال یادگیری است در اختیارش قرار دهید. اگر خودتان هم به آن زبان آشنایید، برایش به آن زبان کتاب بخوانید اما سعی کنید کلمات را به صورت صحیح تلفظ کنید.

شیوه آموزش و انجام تکالیف منزل

اولیاء محترم

چنانچه تا قبل از برگزاری جلسه ملاقات اولیاء و مدرسان در رابطه با شیوه آموزش و یا نحوه انجام تکالیف فرزندتان در منزل سوال ویا ابهام خاصی وجود دارد، لطفا در اولین فرصت  مراتب را طی یادداشتی از طریق دفترچه نوآموز به اطلاع مدرس کلاس رسانده و منتظر پاسخ ایشان بمانید.

در مورد شیوه ی آموزش سطوح Primer 1,2  قبلا مطلبی تهیه شده که در تابلو اعلانات مرکز نصب و قابل مطالعه است .

بررسی وضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان

بررسی و ضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان

طبق روال ترم های گذشته ، وضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان هر 6 جلسه یکبار از طریق فرم های خاصی که نمونه آن در تابلو اعلانات مرکز نصب شده از مدرسان مرکز اخذ و موارد خاص براساس نظر و توصیه مدرس کلاس توسط دفتر پیگیری خواهد شد .این گونه پیگیری ها شامل اطلاع رسانی و یا دعوت از اولیاء  جهت مراجعه حضوری به منظور بررسی مسائل نوآموز وهماهنگی های لازم برای حل آن می باشد.