چهارشنبه 05 شهريور 1393  | English

Minimize
اطلاعات مرکز

مسوول: سید رضا رضوی

جنسیت و گروه سنی پذیرش: برادران، خواهران (کودکان)

زبان: انگلیسی

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 تا 20 و پنج شنبه ها از ساعت 8:30 تا 13:30

  شماره حساب: بانک ملی 100587210003

تلفن: 44659096، 44630347، 44633127، 44649756

فکس: 44633145

آدرس:  شهرک اکباتان، فاز یک، خیابان شهید نفیسی، رو به روی دبیرستان شهید عموئیان، کوچه سهیلی، شماره 6

ایمیل: ekbatan@ili.ir

توضیحات: جهت رزرو، ارائه پیشنهادات و انتقادات و ارسال پیام های فوری به شماره 10002144630347 پیامک بفرستید.

Minimize
جستجو
Minimize
آمار وبلاگ
Minimize

اطلاعیه شماره 1 ثبت نام ترم پاییز 93

قابل توجه اولیاء محترم

از آنجایی که ثبت نام ترم پاییز 93 از تاریخ 93/06/01 الی  93/06/06 می باشد و معمولا تجربه نشان داده این ایام با ترافیک فوق العاده سیستم های بانکی و پرداخت های غیرحضوری از طریق " دستگاه POS " مواجه خواهد شد ، برای جلوگیری از معطلی درهنگام کشیدن کارت و یا عدم امکان آن ، سعی کنید وجوه مربوط  را از طریق بانک واریز و بعد از نوشتن نام و نام خانوادگی ، سطح آموزشی ترم جدید ، کد زبان آموزی و کد ملی نوآموز پشت آن، فیش مربوط را تحویل دهید .

پیام تبریک ریس جمهور به خانم مریم میرزاخانی

پیام تبریک رئیس جمهور به خانم مریم میرزاخانی


به گزارش خبرگزاری ایسنا ، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خانم پروفسور مریم میرزاخانی
کسب برترین جایزه ریاضیات در جهان را به شما تبریک می‌گویم.
امروز ایرانیان می‌توانند به خود ببالند که اولین زن برنده جایزه "فیلدز" هموطن آنان است؛آری باید که شایستگان بر صدر نشینند و قدر ببینند.
همه ایرانیان در هر کجای جهان سرمایه‌های ملی این مرز و بوم هستند و من به نمایندگی از ملت ایران تلاش‌های علمی شما را ارج می‌نهم.
امیدوارم زندگی تان همواره سرشار از شادکامی و موفقیت باشد.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران.

 

دیدگاه خانم مریم میرزاخانی دربارهٔ ریاضیات

"بدون علاقه داشتن به ریاضی ممکن است آن را سرد و بیهوده بیابید. اما زیبایی ریاضیات خود را تنها به شاگردان صبور نشان می‌دهد. پُرارزش‌ترین بخش [مطالعه ریاضی] لحظه‌ای است که می‌گویی آها! ذوق کشف و لذت فهمیدن چیزی جدید. احساس ایستادن بالای یک بلندی و رسیدن به دیدی شفاف و واضح."

 

افتخار آفرینی زبان آموزان کانون زبان ایران در کنکور سراسری 93

 افتخار آفرینی زبان آموزان کانون زبان ایران در کنکور سراسری

بنا به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران ، مهسا دولتشاهی زبان آموز سطح AD3  و فاطمه فاضلی فرد زبان آموزان سطح High3 کانون زبان ایران در مرکز آموزشی خواهران خرم آباد به ترتیب رتبه های چهارم و ششم کنکور سراسری را در رشته ی علوم تجربی کسب کرده اند.

گفتنی است ، ریحانه باقری نیز که در کنکور سراسری رتبه ی سوم را در گروه زبان های خارجی کسب کرده است تا سطح Ad3 زبان آموز کانون بوده و از سطوح GA1 تا GA9 زبان آلمانی را نیز در کانون زبان ایران گذرانده است.

 ضمن عرض تبریک به این عزیزان و آرزوی کسب موفقیت های روزافزون برای آن ها و همچنین ،تک تک نوآموزان عزیز و تلاشگر مرکز اکباتان در مراحل و مقاطع مختلف زندگی !

اسامی نفرات برگزیده" دفتر تمرین مطلوب " ترم بهار 93

اسامی نفرات برگزیده " دفتر تمرین مطلوب " ترم بهار 93

ساغر دهقان نژاد بهار امیرسرداری سامی توکلی نیا هستی فغانزاده نیکو عباسپور البرز سلاح ورزی محمدعلی پورگیر پارمیدا صالحی مهیار تلاتری سارا علیزاده کیمیا اسدی ستاره وحیدی آتنا اعلمی یلدا علیپور آرتا کریمی یلدا سلیمیان مامک امینی سارا کمال آبادی عسل مینا خانی شیوا سقاوی آرمان قلی نژاد امیرحسین کمالی مهسا مسعودی امین یوسف بیگی پانیذ کریمیان روشا آقایی زاده امیرعلی معتمدی ملینا صفری سپهر پروین آیناز صبری امیرحسین مرادی پرنیا پورسلطانی هستی بختیاری پور آگرین قاسمی فاطمه حیرانیان هلیا قدری علیرضا سعیدی راد مانیا ناصری زاده روناک نورآذر نیلا ایران نژاد آرمینا وفایی سارا قیومی مبینا رواقی گیلی یزدان کلهر فائزه طهماسبی ارشیا جهرمی ملیکا میرزانیا پانیذرضایی فر آیدا بابایی نازلی هاشمی امیرعباس ناهیدی عسل مالکی مهلا سرهادی

روز و تاریخ شروع کلاس های ترم تابستان 93

روز و تاریخ شروع کلاس های ترم تابستان 93

روز کلاس

شروع ترم

پایان ترم

 شنبه - چهارشنبه

چهارشنبه 93/04/11

شنبه     93/06/22

یکشنبه- سه شنبه

سه شنبه  93/04/10

یکشنبه  93/06/23

دوشنبه - پنجشنبه

پنجشنبه   93/04/12

دوشنبه  93/06/24

روز و تاریخ شروع کلاس های ترم پاییز 93

روز و تاریخ شروع کلاس های ترم پاییز 93

روز کلاس

شروع ترم

پایان ترم

شنبه - چهارشنبه

شنبه     93/07/05

چهارشنبه  93/09/19

یکشنبه – سه شنبه

یکشنبه  93/07/06

سه شنبه   93/09/18

دوشنبه - پنجشنبه

پنجشنبه 93/07/03

 پنجشنبه   93/09/20 

ساختار نظام آموزشی کانون زبان ایران

ساختار نظام آموزشی کانون زبان ايران (ILI )

دوره های کودکان / نوجوانان / بزرگسالان

با تاکيد بر نحوه انتقال به دوره های بالاتر

 

دوره بزرگسالان

 

 نحوه

انتقال

 

دوره نوجوانان

 

نحوه

انتقال

 

دوره کودکان

                          سوم راهنمایی (قدیم) به بالا

14 سال به بالا 

مراکز آموزشی بزرگسالان غرب تهران :

مرکز مشکوه ( دختر

مرکز صادقیه ( پسر )

مرکز گلستان ( دختر )

مرکز همت غرب ( دختر )

پنجم الی پایان دوم راهنمایی (قدیم)

11 الی 13 سال

مراکز آموزشی نوجوانان غرب تهران (براساس سابقه فعالیت ): 

مرکز نور (دخترپسر)

مرکز فردوس(پسر)

مرکز گلستان(دختر)

مرکز شهرک قدس   (دختر پسر)

مرکز صدرا(دخترپسر )



 

 

            دوم الی پایان چهارم ابتدایی 

8 الی 10 سال




 

 

Basic 1

28

 

 

 

 

از طريق جدول انطباق

نمونه:

از رديف 27 به32

ودرصورت لزوم از طریق آزمون

تعیین سطح

Magic Time

15

 

 

 

 

ازطريق:

برگزاری

آزمون تعيين سطح بصورت کتبی و شفاهی

Primer1

1

Basic 2

29

Run1

16

Primer2

2

Basic 3

30

Run2

17

Step1

3

Elementary1

31

Run3

18

Step2

4

Elementary2

32

Run4

19

Step3

5

Elementary3

33

Race1

20

Step4

6

Pre-Intermediate1

34

Race2

21

Move1

7

Pre-Intermediate2

35

Race3

22

Move2

8

Pre-Intermediate3

36

Race4

23

Move3

9

Intermediate1

37

Reach1

24

Move4

10

Intermediate2

38

Reach2

25

Jump1

11

Intermediate3

39

Reach3

26

Jump2

12

High Intermediate1

40

Reach4

27

Jump3

13

High Intermediate2

41

 

Jump4

14

High Intermediate3

42

 

Advance 1

43

Advance 2

44

Advance 3

45

شرابط سنی کودکان و آموزش زبان دوم

از چه سالی باید آموزش زبان به کودکان را شروع کرد؟

بسیاری از کار‌شناسان بر این باورند هرچه زبان دوم در سنین پایین‌تری به کودک آموزش داده شود احتمال این‌که کودک در سال‌های بعد در یادگیری این زبان موفق‌تر باشد، بیشتر است. در سال ۱۹۹۶ یک مقاله در روزنامه نیوزویک منتشر شد که نتایج یک تحقیق را بررسی می‌کرد. بر اساس این تحقیق، کودکی که بعد از 10 سالگی شروع به آموختن زبان دوم کند با احتمال کمتری ممکن است بتواند بعدها این زبان را مانند کسانی که آن زبان، زبان مادری‌شان است، صحبت کند . نتایج این تحقیق توسط زبان‌شناسان زیادی تایید شده است و به دنبال این تحقیق، تحقیقات بسیار دیگری هم انجام شد که بر همین موضوع تاکید داشت .

بررسی‌های بیشتر در مورد یادگیری زبان در سنین پایین نشان داد کودک نه تنها با یادگیری زبان، برخورد اجتماعی‌اش تقویت می‌شود و در ارتباط با دیگر بچه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، بلکه این مسئله می‌تواند باعث پیشرفت عملکرد کلی کودک در بقیه دروس در مدرسه نیز بشود. در تحقیقی روی بچه‌های مدارس یکی از کشورهای غیرانگلیسی زبان، کودکانی که بیش از ۴ سال به یادگیری زبان دوم(اغلب زبان انگلیسی (پرداخته بودند نسبت به بچه‌هایی که زمان کمتری آن زبان را آموزش ديده بودند یا اصلا زبان دومی را یاد نگرفته بودند، در امتحان جامع و تست‌های مورد نظر تحقیق نتایج بهتری کسب کردند. طبق این تحقیق بچه‌هایی که زبان دوم یاد گرفته بودند حتی از بچه‌هایی که به یادگیری ریاضی پرداخته بودند هم موفق‌تر عمل کرده بودند.

 نتایج بررسی‌های متخصصان آموزش کودک نشان داده است کودکانی که زبان دوم می‌آموزند در حل مسائل پیچیده خلاقيت و تبحر بیشتری دارند. بررسی‌های بروک لمبرت و تاکر، در سال ۱۹۷۴ نشان داده است بچه‌هایی که توانایی یاد گرفتن بیش از یک زبان را دارند هوش بالاتری دارند. لمبرت این‌طور استدلال می‌کند که شاید یادگیری زبان دوم و زبان‌های بیشتر باعث پیشرفت توانایی ذهنی و قوه درک فرد شده است .

زبان دوم ، از چه سنی؟

کار‌شناسان آموزش کودک و زبان‌شناسان معتقدند کودکانی که قبل از دوره نوجوانی به یادگیری زبان دوم بپردازند بهتر می‌توانند در زمینه تلفظ کلمات به طور صحیح و نزدیک به صاحبان اصلی زبان عمل کنند. زبان‌شناسان این موضوع را به تغییرات فیزیولوژیکی مربوط می‌دانند که در مغز کودکان در سنین نوجوانی رخ می‌دهد. تفاوت هجا‌ها و آوا‌ها در زبان‌های مختلف که باعث تفاوت لهجه‌ها می‌شود در کودکانی که زبان را قبل از شکل‌گیری بخش‌های مربوطه در مغز یاد گرفته‌اند کمتر به چشم می‌آید. به همین دليل بهترین سن آموزش زبان به کودک، قبل از 10 سالگی و زمانی است که کودک هنوز در زبان مادری خود هم پیشرفت چندانی نداشته است. البته این مسئله به هیچ وجه كودك را از یادگیری زبان مادری بازنمي‌دارد بلکه به پیشرفت آن هم کمک خواهد کرد.

 بعضی از والدین نگران این نکته هستند که یاد دادن زبان دوم در سنین کم ممکن است باعث شود کودک زبان مادری خود را فراموش کند یا این‌که در یادگیری زبان مادری و ادبیات آن دچار مشکل شود. در حالی‌که زبان‌شناسان خلاف این باور را دارند . آن‌ها معتقدند یادگیری زبان دوم به دليل به کارگیری ذهن کودک در استفاده از ترجمه‌ها و معانی کلمات و ساختار جملات می‌تواند باعث شود زبان مادری خود را هم بار دیگر بیاموزد و آن را در کنار زبان دوم یاد بگیرد. توجه کودک به یک زبان جدید می‌تواند باعث توجه او به ساختارهای زبان و جمله‌بندی‌ها شود . چیزی که ممکن بود تا آن زمان به آن چندان توجهی نشان داده نشود.

نقش والدین در آموزش زبان

آموزش زبان باید توسط یک متخصص و بر اساس سیستم مناسب باشد. ساعات و جلسات آموزش زبان دوم و نحوه به کارگیری آن کاملا حساب شده است به همین دلیل والدین نا‌آشنا به این امر ممکن است نتوانند مربی‌های خوبی برای آموزش زبان به کودک‌شان باشند. اما آن‌ها می‌توانند با تشویق کودک به یادگیری و حمایت از او، علاقه کودک را به فراگیری زبان و فرهنگ دیگر بیشتر کنند.

 به کودک‌تان نشان بدهید توانایی او در صحبت کردن به زبان دیگر، برای‌تان ارزشمند است و با او همراهی کنید. سعی کنید کودک‌تان را به جشن‌ها یا مراسمی که در مورد فرهنگ‌ها و زبان‌های دیگر است ببرید یا با مشورت معلمش، کتاب‌ها و فیلم‌هایی به زبانی که در حال یادگیری است در اختیارش قرار دهید. اگر خودتان هم به آن زبان آشنایید، برایش به آن زبان کتاب بخوانید اما سعی کنید کلمات را به صورت صحیح تلفظ کنید.

شیوه آموزش و انجام تکالیف منزل

اولیاء محترم

چنانچه تا قبل از برگزاری جلسه ملاقات اولیاء و مدرسان در رابطه با شیوه آموزش و یا نحوه انجام تکالیف فرزندتان در منزل سوال ویا ابهام خاصی وجود دارد، لطفا در اولین فرصت  مراتب را طی یادداشتی از طریق دفترچه نوآموز به اطلاع مدرس کلاس رسانده و منتظر پاسخ ایشان بمانید.

در مورد شیوه ی آموزش سطوح Primer 1,2  قبلا مطلبی تهیه شده که در تابلو اعلانات مرکز نصب و قابل مطالعه است .

بررسی وضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان

بررسی و ضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان

طبق روال ترم های گذشته ، وضعیت آموزشی و رفتاری نوآموزان هر 6 جلسه یکبار از طریق فرم های خاصی که نمونه آن در تابلو اعلانات مرکز نصب شده از مدرسان مرکز اخذ و موارد خاص براساس نظر و توصیه مدرس کلاس توسط دفتر پیگیری خواهد شد .این گونه پیگیری ها شامل اطلاع رسانی و یا دعوت از اولیاء  جهت مراجعه حضوری به منظور بررسی مسائل نوآموز وهماهنگی های لازم برای حل آن می باشد.